ראש רח"ל לשעבר: "מדינת ישראל בסיכון גבוה"

אייל ראובן No Comments on ראש רח"ל לשעבר: "מדינת ישראל בסיכון גבוה"

רעידת אדמה בטורקיה ובסוריה הבוקר שהורגשה גם בישראל. בצלאל טרייבר, ראש רח"ל לשעבר ב"מהדורת הבוקר": "ישנם תחומים שנעשו פעולות משמעותיות בישראל לאורך פריסה של מערכת התרעה לאומית חדשה לאורך השבר הסורי אפריקאי. גם עם רח"ל, המכון הגיאולוגי. גם במקומות ששמעו אזעקות, זה לא היה מהמערכת הלאומית אלא במערכות מקומיות שיש בהן רגישות גבוהה".

תרגיל חילוץ ברעידת אדמה, של פיקוד העורף צילום: פלאש 90
9:52
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ קרויזר דורש: "השמדה, כיבוש והתיישבות"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש רשות החירום הלאומית לשעבר, בצלאל טרייבר לבצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר": אחת הרעידות החזקות שהתרחשו במזרח התיכון כולו. אירוע גדול וקשה מאוד להערכתי מספר ההרוגים יעלה עוד ועוד בהמשך"

"ישנם תחומים שנעשו פעולות משמעותיות בישראל לאורך פריסה של מערכת התרעה לאומית חדשה לאורך השבר הסורי אפריקאי. גם עם רח"ל, המכון הגיאולוגי. גם במקומות ששמעו אזעקות, זה לא היה מהמערכת הלאומית אלא במערכות מקומיות שיש בהן רגישות גבוהה. אין התרעה ברעידת אדמה, מדובר בהתרעה של שניות, במקומות רחוקים מהמוקד זה בסך הכל 15 שניות".

"בניינים שנבנו אחריי 1980 הסיכוי שלהם לקרוס באופן שגורם להרס גדול יותר גבוה. אבל יש בניינים שנבנו לפני 1980, בני 3 קומות ויותר, גרים בהם משפחות חלשות והנזק יכול להיות גדול מאוד. מדינת ישראל יודעת לקדם פרוייקטים לאומיים, אבל התמ"א קורה לאט מדי. אני לא מדבר על תחזיות אפוקליפטיות. יש כאן שבר שהיא מוקד ודאי לרעידות אדמה, הרעידות קורות קבוע, אבל אנחנו לא מרגישים אותן. אנחנו חייבים להתכונן לזה".

להאזנה לראיון המלא:

לפנוץת בוקר פקדה את טורקיה רעידת אדמה חזקה ועצמתה 7.7 דרגות בסולם ריכטר, רעידת משנה – אפטר שוק הורגשה כמה דקות לאחר מכן ועצמתה כ-6.2 דרגות. הרעידה הורגשה גם בישראל ועצמתה בישראל מוערכת בארבע דרגות נקודה שבע, הרעידה בישראל הורגשה בסביבות ארבע לפנות בוקר, בפיקוד העורף מדגישים כי בישראל אין נפגעים ולא נגרם כל נזק.

video
play-sharp-fill

לעומת זאת בטורקיה הרס רב כתוצאה מהרעידה, לפי שעה מונים בטורקיה חמש מאות הרוגים, עשרות פצועים ועוד מאוות נעדרים. הרעידה שם גרמה לקריסתם של יותר ממאה וארבעים בניינים ולהרס רב. כתבינו שלמה ריזל מציין כי הרס רב נגרם גם בסוריה שם מונים כארבע מאות הרוגים לפחות מקריסה של בניינים שנפגעו מרעש האדמה.



0 תגובות